فراخوان فن بازار نیمه دوم سال 1395 فراخوان فن بازار نیمه دوم سال 1395


پیرو فراخوان قبلی به اطلاع کلیه شرکت ها و هسته های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران می رساند دومین مراسم رونمایی و فن بازار سال 1395 در روز 17 بهمن همزمان با دهه مبارک فجر با حضور و مشارکت مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه های فناوری و دانش بنیان برگزار خواهد شد.
در این مراسم کتابچه اطلاعات مربوط به شرکت ها و هسته های فناور حاضر در رونمایی و فن بازار تهیه شده و در بین شرکت کنندگان و میهمانان توزیع خواهد شد و نیز اخبار و گزارشات مربوط به این مراسم از طریق رسانه های معتبر به طور گسترده ای پوشش داده خواهد شد.
آن دسته از متقاضیانی که تا پایان مهلت فراخوان شماره (1) موفق به ارسال درخواست خود نشده اند، می توانند حداکثر تا تاریخ 30 دی ماه 1395 نسبت به ارائه تقاضای خود از طریق تکمیل و ارسال فرم های مربوطه در لینک زیر اقدام نمایند.
 

مهلت ثبت نام فن بازار به اتمام رسید

 

فن بازار فن بازار

فن بازار چیست؟
فن بازار همان گونه که از نام آن بر می آید یک بازار تمام عیار است که کالای مورد معامله در آن، فناوری و خدمات فناوری است. ماموریت اصلی این بازار تسهیل و استاندارد سازی مبادلات فناوری است. با این تعریف می توان گفت فن بازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات فناوری است. از آن جا که اکثر فروشندگان و خریداران فناوری فاقد مهارت ها و تخصص های لازم برای شکل بخشیدن به یک معامله ی موفق فناوری هستند؛ نشستن آن ها پای میز معامله، غالبا بدون یک "واسطه حرفه ای" غیر ممکن است یا نتیجه آن عمدتا رضایت بخش نخواهد بود. "فن بازار" نقش همان واسطه حرفه ای را در معاملات فناوری بازی می کند. علاوه بر فروشندگان فناوری (دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع دارای واحد های تحقیق و توسعه و شرکتهای دانش بنیان) و خریداران فناوری (صنایع و موسسات مصرف کننده فناوری)، حضور موسسات مالی و اعتباری، شرکت های ارائه دهنده خدمات تکمیلی، موسسات بیمه ای، مشاوران صنعتی و تکنولوژیک و بسیاری دیگر از بازیگران عرصه ی علم و صنعت در این بازار به چشم می خورد.


امروزه "فناوری" در کنار "سرمایه انسانی" و "سرمایه اقتصادی" در زمره مهم ترین عامل های تولید و افزایش بهره وری در صنایع مختلف به شمار می رود؛ و این "فناوری" است که قدرت رقابت پذیری صنعت ها و کشور ها را در بازار های مبادله ی فناوری  را تعیین می کند. فن بازارها به سه دسته کلی ذیل تقسیم می شوند:
 فن‌بازار اطلاعات: در فن‌بازار اطلاعات، تنها اطلاعات فناوری به مخاطبان عرضه می‌شود. در فن‌بازار اطلاعات هم می‌توانید از فناوری‌های قابل خرید و فروش مطلع شوید.


 فن‌بازار انتقال فناوری: این گونه فن‌بازارها به طرفین معامله انتقال فناوری مشاوره‌های فنی، حقوقی و بازار می‌دهند تا به بهترین شکل منافع طرفین تامین شود.


 فن‌بازار ترکیبی: که هر دو وظیفه بالا را هم‌زمان انجام می‌دهد.
 

 

پارک تهران در برنامه سال 1395 خود سه برنامه فن بازار را در نظر گرفته است که این فن بازارها به همراه برنامه رونمائی از محصولات خواهند بود. همچنین پارک به منظور ترویج و توسعه برنامه های بازاریابی شرکت های مستقر در پارک؛ درصدد ایجاد فن بازار مجازی در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران می باشد. متعاقباَ محصولات و خدمات شرکتهای مستقر که قابلیت ارائه در فن بازار مجازی دارند را در همین بخش ارائه خواهیم نمود. فن بازار مجازی پارک حاوی اطلاعاتی همچون معرفی شرکت های مستقر در پارک ،حوزه های فناوری آن ها ، محصولات فناورانه در هر حوزه،  پیشنهاد فناوری و تقاضای فناوری ، متخصصین و خدمات تخصصی فناوری خواهد بود.
سرمایه گزاران و یا خریداران محصولات فناورانه می توانند با مراجعه به فن بازار مجازی از آخرین اطلاعات محصولات و خدمات شرکت ها، در جهت تعامل و همکاری با آن ها مطلع شوند.